Veelgestelde vragen

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op »

Vaak gegeven antwoorden

Heb je een vraag over Fixik.nl? Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wie weet staat het antwoord op jouw vraag hier al vermeld. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Stel je vraag dan via het contactformulier.

Algemeen

  • Wat is Fixik.nl?+

    Fixik.nl is een website met als doel klussers en opdrachtgevers met elkaar in contact te brengen, met het oog op het verrichten van uiteenlopende opdrachten. De werking van Fixik.nl is tweeledig; aan de ene kant biedt het klussers de kans om een eigen profiel - en daarmee een eigen online identiteit - aan te maken, zodat de vindbaarheid van de persoon of het bedrijf op internet wordt versterkt. Aan de andere kant is het een platform waarop opdrachtgevers op zoek kunnen gaan naar de juiste partij voor hun opdracht. Dat kan zowel door klussers actief te benaderen via de zoekfunctie, als door het plaatsen van een bericht op het prikbord.

  • Wat zijn de voordelen van een account op Fixik.nl?+

    Het aanmaken van een account biedt de volgende voordelen voor klussers:

    Een vindbare online identiteit
    Je wilt niet alleen afhankelijk zijn van bezoekers van deze website. Daarom wordt je profielpagina ook geoptimaliseerd om bezoek te genereren via zoekmachines als Google. Zo profileer je jezelf blijvend binnen jouw vakgebied en regio.

    Een compleet beeld
    Vaak is een stukje tekst niet genoeg om een potentiële klant of opdrachtgever te overtuigen. Daarom kun je jouw profiel eenvoudig uitrusten met diensten, foto's, video's, documenten, contactinformatie en meer. Zo maak je een representatief profiel in een handomdraai.

    Overal en altijd bereikbaar
    Met de opkomst van mobiel internet via smartphones en tablets, is het belangrijk om ook via die apparaten vindbaar en benaderbaar te zijn. Daarom past jouw profiel zich moeiteloos aan aan het apparaat waarop deze bekeken wordt.

Registratie

  • Waar kan ik mij registreren?+

    Je kunt in vier eenvoudige en doelgerichte stappen een account aanmaken via de pagina aanmelden.

  • Wat zijn de kosten voor registratie?+

    Hieronder vind je een overzicht van prijzen die momenteel gelden voor een account op Fixik.nl.

    Pakket Normale prijs Actieprijs
    1 jaar € 191,40 € 95,70
    1 jaar (extra profiel) € 119,40 € 89,55
    2 jaar € 300,00 € 150,00
    2 jaar (extra profiel) € 180,00 € 135,00
    gratis € 0,00 € 0,00


    Prijzen zijn exclusief 21% btw.

  • Waar moet ik rekening mee houden bij registratie?+

    Tijdens het registratieproces wordt er voor jouw profielpagina een uniek internetadres aangemaakt. Dit adres bepaalt voor een groot gedeelte hoe goed je pagina in zoekmachines gevonden wordt. Kies je hoofdactiviteit, plaats en bedrijfsnaam zorgvuldig; dat zijn immers de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.

  • Ik wil mij aanmelden, maar mijn hoofdactiviteit staat er niet bij. Wat nu?+

    Ondanks een zorgvuldige selectie van de vakgebieden en diensten, kan het zijn dat de lijst niet helemaal compleet is. Staat jouw hoofdactiviteit er niet bij en ben je van mening dat dat onterecht is? Vul het contactformulier in en geef duidelijk aan om welk vakgebied of welke dienst het gaat. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

Abonnement

  • Op welke manier kan ik de betaling richting Fixik.nl voldoen?+

    Betalingen verlopen altijd online via iDeal of automatisch incasso. Dat geldt zowel voor de betaling tijdens het registratieproces, als voor eventuele verlengingen van het abonnement.

  • Hoe vaak ontvang ik een factuur?+

    Je ontvangt één factuur na afronding van de registratie. Tegen het eind van je abonnementsperiode ontvang je een mail met de mogelijkheid om het abonnement via iDeal te verlengen. Indien je hiervoor kiest en de betaling afrondt, ontvang je een nieuwe factuur. Wanneer je besluit het abonnement niet te verlengen, wordt je account automatisch geblokkeerd en je profielpagina offline gehaald. Je kunt dan geen gebruik meer maken van de diensten van Fixik.nl. Je account wordt pas weer geactiveerd op het moment dat de betaling is voldaan.

  • Wordt mijn lidmaatschap stilzwijgend verlengd?+

    Nee. Drie weken voordat je account verloopt, ontvang je een mail waarmee je het abonnement kunt verlengen via iDeal. Indien je de betaling binnen de daartoe gespecificeerde termijn voldoet, ben je weer één of twee jaar lang verzekerd van de diensten van Fixik.nl. Wanneer de betaling niet binnen die termijn wordt voldaan, wordt je account automatisch geblokkeerd en je profielpagina offline gehaald. Je account wordt pas weer geactiveerd op het moment dat de betaling is voldaan.

  • Wat kost het om meerdere profielen aan te maken?+

    Het aanmaken van extra profielen kost op jaarbasis € 89,55 per profiel. Door het toevoegen van een extra profiel creëer je een nieuwe landingspagina, wat de kans vergroot dat je via deze website of via zoekmachines gevonden wordt. Het internetadres van het nieuwe profiel kan een nieuw vakgebied én/of een nieuwe plaats én/of een nieuwe bedrijfsnaam bevatten.

Mijn profielpagina

  • Ik zie mijn profielpagina niet terug in de resultaten van zoekmachines. Hoe kan dat?+

    Dat kan te maken hebben met twee zaken. Ten eerste zijn de zoekwoorden die je gebruikt van belang. Jouw profielpagina is qua vindbaarheid met name geoptimaliseerd op hoofdactiviteit, plaats en bedrijfsnaam. Bij een combinatie van deze zoekwoorden komt je profielpagina naar voren in de zoekresultaten. De positie in de zoekresultaten is afhankelijk van de concurrentie op de gebruikte zoekwoorden.
    Daarnaast hebben zoekmachines tijd nodig om nieuwe internetpagina's te indexeren. Meestal is een profielpagina binnen enkele dagen vindbaar via de zoekmachines, maar het indexeren is daarmee nog niet voltooid. Vaak is pas na een aantal weken duidelijk op welke positie in de zoekresultaten jouw profielpagina zich heeft genesteld. Daarbij is het wederom van belang welke zoekwoorden er worden gebruikt.

  • Er klopt iets niet op mijn profielpagina. Wat moet ik nu doen?+

    Gaat er iets niet goed op je profielpagina en kun je niet verklaren hoe dat komt? Wij kijken graag met je mee. Vul het contactformulier op deze website in en geef duidelijk aan wat het probleem is. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

Mijn accountbeheer

  • Waar kan ik inloggen?+

    Je kunt inloggen via de pagina www.fixik.nl/login.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?+

    Je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via www.fixik.nl/wachtwoord-vergeten. Je ontvangt dan direct een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

  • Het lukt me niet om foto's toe te voegen. Doe ik iets fout?+

    In de eerste plaats is het goed om te vermelden dat je via de beheeromgeving van Fixik.nl alleen .JPG en .PNG bestanden kunt uploaden bij Profiel en Foto's. Controleer dus of de foto de juiste bestandsextensie heeft. Is dit het geval en lukt het nog steeds niet? Dan is de kans groot dat de maximale bestandsgrootte wordt overschreden. Foto's met een bestandsgrootte van 3 MB of meer worden door het systeem niet toegelaten. Voor internet-doeleinden volstaan foto's met een bestandsformaat kleiner dan 3 MB vrijwel altijd. Heb je meer vragen over het uploaden van foto's? Stel je vraag via het contactformulier, dan ontvang je zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Hoe belangrijk is het cijfer dat aangeeft hoeveel procent mijn account compleet is?+

    Hoe completer je account, hoe groter de kans dat jouw profielpagina wordt gevonden via deze website of in de zoekmachines. Besteed dus aandacht aan het invullen van je profiel; het kan je niet alleen een streepje voor geven op de concurrentie, het geeft de bezoekers van je profiel ook direct een goed beeld van wat ze van jouw of jouw bedrijf kunnen verwachten.

  • Hoe werkt het onderdeel Openingstijden?+

    Openingstijden worden alleen op je profiel getoond als de switch 'Openingstijden weergeven op profielpagina' op groen staat. Wanneer jouw bedrijf of onderneming geen openingstijden hanteert, laat je de switch dus gewoon op rood staan.

  • Hoe werkt het onderdeel Abonnement?+

    Onder 'Abonnement' kun je informatie over je abonnement raadplegen en optioneel meerdere abonnementen toevoegen. Het toevoegen van een abonnement verloopt hetzelfde als de registratie van je account, alleen worden je contactgegevens automatisch ingevuld. Op die manier kun je desgewenst het beheer van meerdere profielen op je nemen.

  • Hoe werkt het onderdeel Beschikbaarheid?+

    Binnen het optionele onderdeel 'Beschikbaarheid' kun je per dag en per dagdeel aangeven of je beschikbaar bent voor een klus. Vooral voor Freelancers en ZZP'ers kan dit van toegevoegde waarde zijn. Wanneer een bezoeker van deze website een klus op een bepaalde dag of dagdeel wil laten uitvoeren, worden alleen de beschikbare partijen getoond. Het beheren van je beschikbaarheid is gemakkelijk en snel te doen door een vaste weekplanning op te geven en eventuele uitzonderingen daarop toe te voegen.

    Vaste weekplanning
    Ben je bijvoorbeeld standaard niet beschikbaar op maandagen, dinsdagen en vrijdagochtenden? Geef dit aan onder 'Vaste weekplanning'. Deze dagen en dagdelen staan dan altijd op niet-beschikbaar.

    Uitzonderingen op de vaste weekplanning
    Ben je over twee weken juist wél beschikbaar op maandag, maar niet op woensdag, dan kun je dat aangeven in het gedeelte 'Uitzonderingen op de vaste weekplanning'. Binnen dit gedeelte kun je per datum je beschikbaarheid instellen. De door jou ingestelde uitzonderingen hebben voorrang op de vaste weekplanning.

Zoekfunctie

  • Hoe werkt het zoeken?+

    Op de pagina www.fixik.nl/zoeken kun je op zoek gaan naar de juiste persoon of het juiste bedrijf voor jouw opdracht. Vul de zoekvelden in die belangrijk zijn voor jouw zoekopdracht en klik op de knop 'Zoeken'. Je krijgt vervolgens een lijst met resultaten te zien, geordend op percentage waarmee ze aan de zoekopdracht voldoen. Vanuit de zoekresultatenpagina kun je de profielen van de gevonden personen en bedrijven bekijken.

  • Voor wie is de zoekfunctie bedoeld?+

    De zoekfunctie is bedoeld voor particulieren en bedrijven die op zoek zijn naar een klusser voor hun opdracht.

  • Ik heb een geschikte klusser gevonden. Hoe neem ik contact op?+

    Contact opnemen gaat, altijd vrijblijvend, via het formulier op de profielpagina van de klusser. Geef een duidelijke omschrijving van de opdracht; hoe specifieker de details, hoe gerichter de klusser kan zijn in zijn of haar reactie.

Prikbord

ACTIE: 50% korting!

Fixik.nl bevindt zich nog in de opstartfase. Profiteer nu van 50% korting op een jaarabonnement!

Nu aanmelden
Je profiel beheren

Zo makkelijk mogelijk; dat is de gedachte achter het beheersysteem waarmee je jouw profielpagina van informatie kunt voorzien. Ondanks de vele mogelijkheden raak je gegarandeerd de weg niet kwijt. Het systeem is ook geoptimaliseerd voor gebruik op telefoons en tablets. Nog niet overtuigd?

Bekijk een impressie van het systeem